bojkotta pälsen!

alltså. i år har pälsen fått ett språng och nu vill ALLA ha päls. utom jag. och sen några till.
ja, snyggt kan det vara. men bara sålänge det inte är äkta.
jag satt just och kikade på stockholmstreetstyle där de ladda upp bild efter bild på tjejer i en stor pälskappa eller en himla räv runt halsen.
jag får kvälvningar.
och jag är naiv nog att låtsas att det är fejk. att alla är fejk så jag slipper att veta att det är många djur som har satt sina liv till för den där kappan.
om du nu måste.
kör på fejk.

jag tänker i alla fall aldrig köpa och ha döda djur på min kropp. aldrig.
och ja, jag tycker det är skillnad att äta kött och ha päls på sin kropp.




Kommentarer
Postat av: chili

hur é de me dej idag?

2008-11-11 @ 17:33:36
URL: http://hetchili.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0