Sy en brudklänning!

nu har jag äntligen tagit och letat fram UsB sladden till kameran så nu kommer bilderna på början av projektarbetet!
Brudklänningen! först lite blande bilder och sen berättar jag hur jag gjorde lite enkelt.

Bilder ifrån klippboken och hjärttyllen.




Underkjolen!
Den är i två "lager" med tyg. längs in mot kroppen vit fodertaft och sedan ytter ett sött mjukt till.
kommer att sy till 40 cm "hårdare" tyll längst ner för mer volym.




jag vek tyget dubbelt och sedan gjorde ett mönster som de på bilden. den klippte jag ut och sicksackade alla kanter och sydde ihop med raksom längt upp i linningen och på sidan längst upp där dragkedjan ska sitta.
blir nog bra när det är färdigt sen. än så länge är jag nöjd!





jag hör av mig.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad coolt att du ritar och gör till verklighet, jag älskar att rita klänningar :)

2008-11-12 @ 18:23:06
URL: http://sofiaspixlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0