TORSDAG och vårkänslor.

hur lyckas man att inte bli kär under våren?
Allt och alla blir så mycket vackrare. Man bara älskar att sitta i solen på en parkbänk, ta ett bloss på en cigarett(inte för att jag röker), och studera alla som går förbi. Alla dessa olika personligheter, alla dessa olika utseenden. På något sätt lyckas den saknade solen väcka en glöd som man inte har kännt på länge.
Innan ville man inte sätta sin fot utanför dörren om det inte var nödvändigt, men nu vill man inte sitta inne, även som lite kyliga vindar susar förbi så spritter det i benen.

Själv har jag njutit av den här dagen . så mycket som det går en vanlig torsdag. Har varit ute i solen. Och man känner sig genast mycket piggare.
Solen väcker de konstigaste lustarna hos M:
image49 image50image51


Dagen börjar med bild, akvarell. fick beröm för en liten målning, jag ska vara ärlig och säga att jag inte lade ner särskillt mycket energi på den. Men lite beröm växer man ju alltid av.
Efter detta var det lunch och sedan hål, eller pedagogisk träffpunkt , där man har tid att ta igen om man ligger efter eller behöver hjälp med något. men denna dag ville man inte vara inne. Satte oss i solen. åh vad jag har saknat.
Sedan gick vi till CofféHouse där vi blev bjudna på massor gott av killen som äger stället. Det tackar man för.
Fullproppade med godsaker sprang vi sedan runt och hade handboll på idrotten. jag kan ju säga att det satt långt upp i halsen.
Skyndade mig hem och tog en tur i skogen med hundarna. och nu sitter jag här.
ska snart ta och sy lite.

Hittade dessa små söta idag : - välkommen vår. !
image52image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0